De snelheid van een e-commerce platform is van cruciaal belang. Websites die snel laden zorgen ervoor dat bezoekers op de website blijven. Bij trage sites haken mensen af. Dat geldt zeker voor mobiele gebruikers: iedere seconde telt. Je kent het zelf wel; je klikt op een link maar de pagina laadt niet meteen. Wat doe je? Je klikt de website weg en gaat op zoek naar iets anders. Onderzoek heeft aangetoond dat snelheid een grote invloed heeft op de conversie van de gebruiker. Daarom zijn we bij Cream continue op zoek naar verbeteringen en optimalisaties om pagina’s sneller aan gebruikers te tonen.
Onlangs is het e-commerce platform van Vollebregt Aanhangwagens gelanceerd. Dit is het snelste platform die Cream ooit heeft gemaakt en vormt daarmee ook de basis voor volgende implementaties. Op verschillende pagina’s wordt bij Google Pagespeed Insights de hoogst mogelijke score behaalt van 100, een resultaat waar we oprecht super trots op zijn en we leggen graag uit hoe we dit voor elkaar hebben gekregen.
Voor deze implementatie is gebruik gemaakt van Hyvä als basis, dit thema is volledig opnieuw ontwikkeld en geoptimaliseerd. Het maakt gebruik van de nieuwste technieken wat resulteert in uitstekende performance. Hyvä is ontwikkeld door Willem Wigman en wordt verder doorontwikkeld in samenwerking met diverse partners uit de Magento community. Cream heeft dit project omarmt en neemt actief deel aan deze community om zo samen met andere bureau’s ervoor te zorgen dat er steeds meer supersnelle Magento implementaties worden gerealiseerd. Edwin Bos en Danny Verkade zijn onlangs met Willem Wigman in gesprek gegaan over Hyvä waarin we onze ervaringen over het ontwikkelen met elkaar bespreken.
Zelf ervaren hoe het voelt om door een supersnel Magento 2 e-commerce platform te klikken, bekijk dan Vollebregt Aanhangwagens