Sinds versie 2.2.0 van de plugin worden met de Copernica koppeling binnen Magento ook de bekeken producten van een gebruiker gesynchroniseerd. Hierdoor kan deze waardevolle informatie vanaf nu ook gebruikt worden in Copernica. Hieronder staan 5 tips waar deze data bijvoorbeeld voor gebruikt kan worden.
In de periodieke nieuwsbrieven is het nu mogelijk om bijvoorbeeld de producten te laten zien die de klant voor het laatst heeft bekeken. Het feit dat iemand een product bekijkt betekend over het algemeen dat men er interesse in heeft. Door deze producten nogmaals onder de aandacht te brengen in de nieuwsbrief wordt de kans vergroot dat men deze producten alsnog koopt.
Een bepaald product in de aanbieding? Maak een selectie van alle klanten die het product in een bepaalde periode hebben bekeken. Deze klanten hebben een gemiddeld hogere interesse in de producten en zullen dus eerder overgaan tot aankoop op het moment dat het in de aanbieding is.
Worden de orderbevestigingen via Copernica verzonden? Neem dan de bekeken producten mee in deze mail. Laat uiteraard alleen bekeken producten zien die niet zijn aangeschaft. Bied daarnaast de mogelijkheid om de producten die in de mail staan nog mee te bestellen met de reeds gemaakte bestelling, zonder daarvoor extra verzendkosten te rekenen.
Maak op basis van het bekijken van een product een opvolgactie. Bijvoorbeeld om interessevelden aan te vullen, heeft iemand meer dan 10 keer de producten uit een bepaalde categorie bekeken? Dan heeft men wellicht vooral interesse in die categorie.
Wanneer een klant gedurende een bepaalde periode geen producten heeft bekeken kan een automatische mail verzonden worden om deze klant weer naar de site te trekken. Zet in deze mail bijvoorbeeld weer het laatst bekeken product of haal producten gerelateerd aan de laatst bekeken producten op uit Magento. Dit laatste is een stukje maatwerk, maar is zeer goed mogelijk binnen Copernica.