Laatst werden wij geïnterviewd door OGZ, de organisatie achter de Webwinkel Vakdagen. Wij werden enkele vragen gesteld over onze visie op de webshop en webtrends van 2013. Die willen wij graag met jullie delen.
Kun je kort vertellen wat Cream is?
Cream is een full-service internetbureau. Wij helpen bedrijven om van hun e-commerce strategie een succes te maken. Alles draait daarbij om het behalen van maximaal rendement. Webwinkels realiseren wij op basis van Magento, het toonaangevende e-commerce platform van dit moment. Wij hebben passie voor internet en oog voor kwaliteit, daarbij kenmerkt onze organisatie zich door open communicatie en korte lijnen. Doordat al onze mensen vanuit Nederland werken behouden we onze slagkracht en zijn we in staat om snel te kunnen schakelen.
Wat zijn de webdesign trends voor 2013?
We zien dat mobiel steeds belangrijker wordt, consumenten gebruiken steeds vaker mobiele apparaten om een webshop te bezoeken en te bestellen. Daarbij zien we een duidelijk onderscheid tussen tablets en smartphones. Bij onze klanten zien we dat de conversie op tablets vaak even hoog, of zelfs hoger ligt dan op de PC. Smartphones worden daarentegen nog het meest gebruikt om te oriënteren, de consument plaats hier minder makkelijk een bestelling mee. Het is dus belangrijk dat de webwinkel op al deze apparaten bruikbaar is, het zogenaamde “responsive design” vult hier een belangrijke rol in. Door het ontwerp van de website responsive op te bouwen wordt ervoor gezorgd dat de consument een optimale gebruikerservaring heeft ongeacht of deze de website nu met zijn PC, laptop, tablet of smartphone bekijkt.
Jullie zijn genomineerd voor de Dutch Interactive Awards met Sluban. Kun je vertellen wat Sluban is en wat het geheim is van dit succes?
Sluban is een alternatief merk bouwstenen die perfect passen op andere merken bouwstenen. Sluban valt op door zijn voordelige prijzen en unieke thema’s en sets. Door elk thema op de website een unieke look & feel te geven komen de verschillende sets en poppetjes tot leven. Door de bezoeker online het product op deze manier te laten beleven zijn we erin geslaagd de consument aan het merk te verbinden. Dit heeft geresulteerd in meer bezoekers op de website, die ook nog eens langer op de website blijven. Verschillende dealers hebben aangegeven dat er meer toeloop is voor Sluban producten in de winkel, omdat het voor een bezoeker zo eenvoudig is een verkooppunt online te vinden.
Wat kunnen bezoekers verwachten van de lezing tijdens de Webwinkel Vakdagen?
In de presentatie laten we zien hoe de website en webwinkel van Sluban tot stand zijn gekomen. We nemen de bezoekers mee vanaf de start van het project, en laten de verschillende fases zien die uiteindelijk hebben geleid tot het eindproduct zoals dit nu online te vinden is. Daarbij komen de verschillende ideeën, de valkuilen en leermomenten aan bod. Dus een lezing boordevol concrete tips, waar de (aankomende) e-commerce manager direct mee aan de slag kan.
Wat verwachten jullie van de Webwinkel Vakdagen?
Cream is voor de vierde maal deelnemer van de Webwinkel Vakdagen, de voorgaande jaren is onze stand altijd zeer goed bezocht. Gezien het toenemende succes van de Webwinkel Vakdagen verwacht ik dat het dit jaar wederom gezellig druk is op onze stand en bij onze lezing. Op de beurs zullen we met bezoekers sparren over hun e-commerce strategie en de mogelijkheden die Magento biedt. Ik nodig iedereen dan ook graat uit om een bezoek te brengen aan onze stand A42 om kennis te maken met ons team.
Wij hebben er zin in!