Het menu is een heel belangrijk item binnen het opzetten en recht trekken van jouw webshop. Je hebt veel producten, veel categorieën en je wilt wellicht ook wat over jezelf vertellen, een contactbutton en oh ja, doe ook nog maar de acties, inlogmogelijkheden en de laatste nieuwtjes én het blog. Want er is veel te vertellen. Het menu blijkt toch vaak een ondergeschoven kindje. Graag alles zo dicht mogelijk en zo veel mogelijk informatie op elkaar. Er wordt te laat nagedacht wat menu waardig is en wat secundair is. Vaak achteraf, wanneer de menu items niet meer passen. Hoe vaak staan we stil bij een menustructuur? Zit jouw menustructuur nog wel goed in elkaar? Of staan er links in die eigenlijk naar een servicemenu kunnen?
Denk bij het opzetten van jouw navigatie structuur dat Google ook jouw menu indexeert. Niet iedereen is geïnteresseerd in blog, ons team of algemene termen.
We gebruiken het volgende in onze webshops vaak genoeg. Al eens gedacht aan een mee-scrollend menu, met een verkleind logo? Wat nou als jouw mee-scrollende menu op elke pagina anders is en alleen de meest belangrijke actie toont? Zo heb ik afgelopen april al het menu van O’neill laten zien.
Navigatie door de pagina moet ultiem gebruiksvriendelijk zijn. Benieuwd hoe wij naar jouw menu kijken? Wanneer je denkt alles wel voor elkaar te hebben, kunnen we hier natuurlijk ook meteen de statistieken op los laten. Wat zegt jouw Google Analytics over jouw menu? Of wellicht ben je benieuwd naar een heatmap? Hier halen wij graag de juiste conversiedata naar voren. Neem gerust contact op!